måndag 13 juli 2009

Fjärilsdags

Igår var det fjärilsjagande i min trädgård. För det mesta flyger de tvärs över utan att sätta sig
Men igår svärmade luktgräsfjärilarna omkring mig.
Oreganoblommorna var populära


EN Mindre Tåtelsmygare hade satt sig på höstvädden


Sen upptäckte jag den här lilla silverglänsande bastardsvärmaren
Allmän metallvingesvärmare som jag har fått hjälp med att identifiera
Den gillade min dubbla anemon både under och ovanpå

Nu blir det några dagar semester på Österlen. Hoppas jag finner fler fjärilar att fota.Anita






































2 kommentarer:

  1. Fjärilar är faktiskt lite svår-flörtade med kameran i högsta försvar. Men du har lyckats fånga
    underbara bilder på dessa bevingade trädgårdsgäster - vackert!
    Ha det gott på din semesterdagar! / Bea

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna vara bastard(svärmare) i din trädgård! Fina bilder! /Ruben

    SvaraRadera