söndag 21 november 2010

Fototriss- En Resa

Att få göra en resa är att få något att minnas.
Denna resa för att möta en tidig vår i Nice,Frankrike har blivit ett
oförglömligt minne.
Att se mimosan blomma och plocka vilda frecior i skogen på berget där det
fanns en vidunderlig utsikt över Nice.
Där hittade vi också vild sparris som blev till en förrätt till middagen.
Men det bästa till sist.
Fick titta på blomsterkarnevalen i Nice. En ljuvlig stämning med musik
och massor av vagnar som var blomsterbeströdda med massor av olika blommor.
Publiken fick sitt lystmäte av mimosan som kastades ut bland publiken. Klart att en annan höll sig framme. Jag älskar mimosa.
Svårt att ta ut bara tre foton från resan men börjar med resan dit.
Som startade med flyg från Kastrup och vi fick en härlig utsikt över Alperna

Innan vi landade i Nice.


Här uppe på berget plockade vi vilda frecior och vild sprris


 Att få se blomsterkarnevalen i Nice tillhörde en av mina största upplevelser  på resan
Det hände mer på resan i Nice men det kanske  blir tillfälle  en annan gång att visa
Ha en bra fortsatt fotovecka.Anita
Här:Hittar ni fler som tolkar olika resor
Tävling på resor från Solresor denna vecka
Hit hade jag tänkt mig om jag vinner på solsemester:http://www.solresor.se/resa-till/kroatien/
Solresor - Resor med charter, sista minuten, hotell och flyg

23 kommentarer:

  1. Det är såna bilder man behöver se i detta urtrista väder.Det här vädret passar för gäss, nämligen dagsregn, usch. Blir glad över dina bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att det var en ljuvlig res. Jag fastnade för den andra bilden med så många detaljer/Lis

    SvaraRadera
  3. Otroligt fina bilder!

    Mittersta är min favorit:)

    AX

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från din resa!

    Tack för du tittade in på mitt idolsnack! *s*
    Ja, tänk vad jag gissade rätt - för en gångs skull! Ha en fortsatt skön söndag!
    /Pia

    SvaraRadera
  5. Kanonfina bilder och den sista är ju underbart färggrann också :)

    SvaraRadera
  6. Låter som en bra resa det där. Fina bilder som minne.

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder från Nice! En resa innehåller många härliga upplevelser!

    SvaraRadera
  8. Låter som en härlig resa. Den andra bilden gillar jag. ;)
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  9. Underbart vackert! Man blir verkligen sugen på att resa!

    SvaraRadera
  10. Härlig resa du bjuder på i Novembermörkret.
    Bild ett blir favorit.
    Ha en bra vecka;-)

    SvaraRadera
  11. Jag vill till Nice omedelbums - fast jag inser att det är "vinter" där också...

    Underbara bilder Anita!

    SvaraRadera
  12. Oj, vilken resa! Jag känner blomdoften ända hit, från din bild. Sådan blomsterprakt!

    SvaraRadera
  13. Men vilka underbara bilder från din resa :) Den andra var ju helt gud domligt :)

    SvaraRadera
  14. Det förstår jag måste ha varit fantastiskt! Jag längtar faktiskt efter att kunna sticka iväg sådär utanför skollovstiden, men det får väl dröja ett par år (eller 10) till......./Anette

    SvaraRadera
  15. Underbart vackert tolkat av temat!
    Blomsterkarneval - vilken färgfest :)
    Ha en fin vecka!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  16. Vikken resa du gjort.. aldrig varit i Nice, men man borde kanske när jag ser och "hör" din berättelse:) Underbara bilder. Ha de..

    SvaraRadera
  17. förstår att det var en vacker och givande resa med många färgglada minnen

    /Christina

    mitt bidrag i min svenskspråkiga blogg Mitt Vattenhål

    SvaraRadera
  18. Ingen dålig resa det där inte!! Något att längta efter när snöstormen viner runt knutarna...
    Vyn från berget är så vacker!!

    SvaraRadera
  19. Kanonfin triss, vilka färger.
    Alla resor har sin tjusning :)

    SvaraRadera
  20. Vilka underbart färgglada bilder. Behövs i november mörkret. Önskar dig en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  21. Varma fina bilder. Minner om annat än gråväder.

    SvaraRadera
  22. Åh blomsterkarneval låter som mumma för själ :-)

    SvaraRadera
  23. Vilka härliga bilder från din resa till Nice !
    Kan tänka mig att det var en upplevelse att se blomsterkarnevalen :)
    I Nice har jag aldrig varit o inte i Kroatien heller.
    Tror att nästa resa kommer att gå till Budapest till våren :)

    SvaraRadera