söndag 15 april 2012

Fototriss- Fyrkantig

I denna veckans fototriss tänkte jag bjuda på nybakade Schackrutor.
Vårt yngsta barnbarn(9 år) ville i dag lära sig hur man bakar  då hon hade
fått i uppdrag  från skolan att hon skulle bidraga med kakor till deras loppis.
Så det var  att ta fram den gamla kakboken"Sju sorters kakor"
Tänkte att Schackrutor " skall ju vara" fyrkantiga så kameran fick illustrera de olika momenten.
Sen om de blev riktigt fyrkantiga får andra bedöma.
Denna veckan är det också tävling med priser från Coolstuff
http://www.coolstuff.se/Presenter




Ta gärna en kaka till

Jonna bjuder.

26 kommentarer:

  1. Snygg triss och duktigt barnbarn! Tar gärna en kaka till ...

    SvaraRadera
  2. Vilken suverän tolkning och dessutom god!!
    Ha en fin vecka.
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Som konditor till yrket faller jag för denna triss ;) Fyrkantigt och bra. Det ska börjas i tid !!!

    SvaraRadera
  4. Kul, min mamma bakade alltid dessa shackrutor. Skämde bort pappa som alltid fick med sig småkakor till jobbet tillsammans med matlådan. Kul tolkning på trissen. Du får verkligen hälsa ditt barnbarn, att jag o många andra blir djupt imponerade.

    SvaraRadera
  5. Så fort jag läste schackrutor kände jag smaken av dem i munnen. Det är nog den godaste småkakan enligt mig. Underbara läskande bilder :0)

    SvaraRadera
  6. Så läckra schackrutor du har tolkat med!! Fint!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Håller med övriga - din tolkning är suverän :)
    ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  8. I love how they look like a checkerboard. Great photos!

    SvaraRadera
  9. Tok to jeg.
    Lekker triss. Smakfull til og med.
    Hilsenhttp://www.starbear.no/mormor/2012/04/15/fototriss-del-174/

    SvaraRadera
  10. Ja tack, jag tar gärna en.. eller två. Roligt trissat och fina, lockande bilder.

    SvaraRadera
  11. Hujedamej så frestad jag blir. Fin finurlig triss.

    SvaraRadera
  12. Finurlig triss o man känner smak o doft. Dessutom duktigt barnbarn. Vilket gott bidrag hon ger till loppisen. Hoppas det ger fina slantar till loppisen.
    Kram på ER / en extra till bagaren/

    SvaraRadera
  13. Mums vilka läckra kakor;-)
    Ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  14. Det var mig ett gott triss du bjöd på :)

    SvaraRadera
  15. Härliga rutor! Man blir sugen på kaffe och kakor:)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  16. Ja tack, kaffet är snart färdigt, visst är de fyrkantiga och fina.

    SvaraRadera
  17. Nämen va fina!

    ha en fin kväll/

    AX

    SvaraRadera
  18. Frestande gott och utan tvekan fyrkantigt :-)

    SvaraRadera
  19. Så trevligt, jag tar gärna en fyrkantig kaka till kaffet.. de är så goda.. Kopp kopp :)

    SvaraRadera
  20. Mums! Härliga fyrkanter. :-)
    Ja tack jag smakar gärna. Brukar själv göra schackrutorna till jul.
    Men även om jag gör en hel (stor) sats då så försvinner de tyvärr så fort.
    Skulle kanske göra ett gäng kakor igen, vårkakor... ;-)
    Jag väljer dina färdiggräddade kakor, bild tre. :-)

    SvaraRadera
  21. Oj oj det är nog sedan skolkökstiden som jag bakade dessa schackrutor! Jisses det var ju längesedan kom jag på!

    Men Jonna bjuder hon verkligen? Skulle hon inte sälja...
    ;-))

    SvaraRadera
  22. Tacka Jonna så mycket, de var goda och en av de få kaksorter som jag tycker om.

    Visst har de fyra kanter.

    SvaraRadera
  23. Fin och god fyrkantig lösning på trissen!

    SvaraRadera
  24. Jag älskar sådana här såkakor så det här är min favorit idag.

    SvaraRadera