torsdag 13 december 2012

Robin på besök

Min favoritfågel är den lilla Rödhaken som var på besök under matbordet.
Den sätter sig inte på matställena utan håller sig för det mesta under för att plocka upp smulorna.
Tycker nog att det är lite kallt om fötterna
så det är bäst att stå på ett ben.



 Det blev lite kallt på snön så jag tror jag sätter mig högst på grenen
Och riktigt soligt är här också
Vilken bra utsikt och jag ser ju också en person bakom fönstret med kameran
Jag tycker hon kunde öppnat fönstret så hade det blivit en bättre bild.

Ha en bra Torsdag.


8 kommentarer:

  1. Men så söta foton på min älsklingsfågel. Favoriten nummer 1.

    Kram och ha en bra lucia dag.

    SvaraRadera
  2. Hej! De är tuffa små krabater de där rödhakarna. Jag har en vid min matning också och det svåra är vad man ska ge den att äta förutom de små smulorna (de är ju insektsätare normalt). Jag har provat hackade russin som den åt av och lite mosad kattmat uppblandat med havregryn tyckte den också om. //Urban

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder, ser kallt ut för lilla fågeln!

    SvaraRadera
  4. Vilken söt liten fågel !! Klart det måste var kallt om fötterna för Robin ;-) Tåliga är de dock som klarar hela vintern. Fina bilder på din pippi. Trevlig Lucia från Malta :-)

    SvaraRadera
  5. Söta lilla pippin. :)) Vi får se till att hjälpa dem så gott vi kan nu när vargavintern slagit till.

    SvaraRadera
  6. Stackars liten med kalla fötter. Visst är den söt.

    SvaraRadera
  7. Jättesöt liten "Red Robin"! Här är det fullt med fåglar också, men vi har det inte så kallt - ännu!! Bara någon grad faktiskt, så det är rätt skönt för dom små liven.

    SvaraRadera
  8. Tyvärr måste jag nog erkänna, att i allt kaos jag har, så glömde jag sätta ut fågelbordet, och sen sa det bara smack, med tjäle så jag inte kan komma ner i marken.
    Får försöka binda det vid vår björk, men jag vill ju gärna titta på fåglarna, det är dock en bisak.
    Kram till er båda

    SvaraRadera