onsdag 29 april 2009

Fototriss: Sten

Mitt bidrag med Sten kommer bl.a från mitt smultronställe i Haverdal
Där finns bl.a en stor urholkad sten som det sägs att en jätte har lagt dit
och haft sin sovplats. Där är nämligen en stenbädd därinne.
Bild 2 är också därifrån men mot den stora sandstranden.
Bild 3 är egen tillverkning tillsammans med mitt barnbarn under hans sjukdomstid. Han är nu ängeln Pontus sen 8 år tillbaka. Denna sten ligger mig därför varmt om hjärtat.
Ha en skön Valborg och 1:a Maj. Anita




9 kommentarer:

  1. Det var en säregen formation på den stenen. Där måste ju helt klart bo en jätte!! Trevlig Valborg! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Åh, Haverdal, där har jag varit många somrar. Ett underbart ställe. Fina stenar! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Nu är du med på utmaningslistan, jättekul att du vill vara med! Å ännu roligare att du bloggar om Haverdal, jag bor i Halmstad så det är för mig inte helt obekant.... Ska bli kul att följa dig, jag tittar in på söndag för att kolla din höjdare! Ha en skön valborg! Jenny

    SvaraRadera
  4. TACK! Nu vet jag vad den heter och jag har lärt mig en ny fjäril!
    TACK - jag blir så glad att du ville hjälpa oss.

    Kul småstenar - hela släkten eller?

    /MB

    SvaraRadera
  5. jaha, här var en triss jag inte sett. :) Om den översta är en jätte, är de nedersta grymlingar då månne :)

    NatureFootstep
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8979542

    SvaraRadera
  6. tack för din kommentar angående negativen. Neget jag skannande är nog över 40 år gammalt så man kan väl inte begära så mycket. Men jag ska kolla lite i programmen om man kan balansera bort det blåa. :)
    Min triss låg här:
    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.8979958

    SvaraRadera
  7. Mycket fina bilder, gillar när det finns en historia bakom

    SvaraRadera
  8. HIHI-det var så skönt att "kyla" fötterna i ån-du jag såg att Mitt gröna hjärta va Halmsta'bo-va roligt med en till i vårt område
    Ha en Skön Valborg-Hälsa Arne
    Maria

    SvaraRadera
  9. Den där jätten - han krävde inte så bra komfort för sitt huvud.

    Dina små stenfigurer förstår jag att du är rädd om, jag har fotat något liknande en gång hos grannen i stugan, men dina är mycket finare och de ser uta att det sköner på den välformade stenen, den ser skönare och "mjukare" ut än jättens. Figuren till vänster ser ut att ha lagt sig så skönt.

    Ps. Jag måste nog leta rätt på mitt stenfigurfoto.

    /Margareta G

    SvaraRadera