torsdag 21 juli 2011

NF Winged # 4- Bevingade kryp

I trädgården
De Mindre Tåtelsmygarna har
 varit flitiga besökare på  lavendeln


På ängen
Här har nyckelpigan ett riktigt skrovmål i sikte
Massor av Bladlöss


Liljebaggarna klamrar sig fast på ett tunt grässtrå på ängen


Den här långhorningen var så liten så den var inte lätt att upptäcka
Fick beskära den en hel del.


Tar en liten paus med bloggen då det är fullt upp med annat trevligt. Ha de gott. Anita

Titta in Här  och hitta fler  foton

11 kommentarer:

  1. *hi hi* Den sista där såg ju för rolig ut!
    Många fina bilder som det brukar hos dig, Anita!
    Inte många nyckelpigor jag har sett i år.
    Ett fel hittade jag ändå här. Det är inte liljebaggar!
    Jag vet inte vad de här heter, men jag såg en massa sådana på hundkäx och alla höll de på att föröka sig! Jag tycker de ser ut som röda kräftor.

    Tack för dina fjärilsförslag! Jag vet att du är väldigt duktig på det där! :)
    Ha en fin helg och njut av din paus!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. I especially love the shots of the skippers!

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder! Så mange fine bevingede kryp du har fotografert :)

    SvaraRadera
  4. Lovely series. I have also been watching Skippers.

    SvaraRadera
  5. fina bidler. :) Första gången jag såg Tåtelsmygaren trodde jag den var felaktig. Fast då visste jag ju inte så mycket om fjärilar. :)

    SvaraRadera
  6. ...fantastiska insektsbilder! Ha det nu så skönt i ledigheten från bloggen!!

    SvaraRadera
  7. Vilka bilder. Jag lyckades med att fota en fjäril på nära håll, nu vägrar Hjalmar att befatta sig !! Vi se skanske på Fredriksdalsteatern . Som gammal tradition kommer min syster och svåger hit, så blir det en heldagsutflykt.
    Kram och hälsa gubben
    Mammi

    SvaraRadera
  8. Härliga färger i dina bilder!!!

    SvaraRadera
  9. Krypen kryper..vi kryper efter..för att fånga krypen på bild..ha det..Maria

    SvaraRadera
  10. Du fortsätter att skämma bort oss med dina fina foton! Hoppas att du har det riktigt skönt bland blommor och kryp nu, njut av semestern!

    SvaraRadera
  11. Vilka ljuvliga bilder.
    jag har inte sett en enda nyckelpiga i sommar.
    Jag tycker att det är så lite småkryp i år emot det brukar vara.
    Ha en riktig skön helg.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera