måndag 1 juni 2009

Helgen i Focus : Pingst

Pingst: Hänryckningens tid har det varit för mig i högsta grad
Det har varit en fröjd både för smak,lukt och öga
På pingstafton blev jag utbjuden av mina barn med respektive
på min försenade födelsedagsmiddag
Till förätt beställde jag en underbar blåmusselsoppa med heta räkor och wasabi(den var het)

Till min väggrabatt blev det inköp av påfågelsblomster som är helt underbara när de är utslagna. Går ihop på kvällen och när det är mulet

Sist men inte minst fick jag påhälsning av den lilla Kamgräsfjärilen som hade en yster pardans med uppvaktare. Tyvärr fick jag inte det på bild.

Men till slut satte den sig så jag fick en bild
Så det har verkligen varit en bra pingst och sen får man ju inte glömma att vi har haft ett underbart väder med sol och värme.
Ha en bra fortsatt vecka Anita













.






































7 kommentarer:

  1. Kan det månne vara du som mailade mig tidigare i år? Blir nyfiken. Har fortfarande inte luskat ut vem det är och det är trist för jag skulle ju gärna vilja lära känna den personen lite mer via bloggarna. Hur som helst. Låter som om du haft en super bra pingst. Att bli utbjuden så där, det är inte illa. Gott lät det också. Din vackra påfågelblomster, mmmm jag njuter av dess starka fina färg. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Trevligt att bli bjuden och dessutom med lite hetta som retar smaklökarna ;)
    Vacker färg på påfågelblomstret och suverän fjärilsbild, ton i ton färgmässigt :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  3. ser ut att ha varit en fin helg :)

    Fotsteg i Rabatten

    SvaraRadera
  4. Verkligen en fin bild på kamgräsfjärilen! Den gör sig även i profil! /Ruben

    SvaraRadera
  5. Jaha--så det var den rackaren du jagade när vi pratades vid--vikken tur att det blev bild till slut--ätit gott ser jag också....
    Må så gått kära du o hälsa Arne..Maria

    SvaraRadera
  6. trodde först det var nässelsoppa du hade ätit.

    SvaraRadera
  7. Att bli utbjuden av barnen, underbart och het mat är en stor passion. Nu blev jag verkligen sugen på något starkt.

    Din blomma och fjäril gick verkligen ihop med varandra, färgmässigt och vackra.

    /Avsändare Margareta

    SvaraRadera