tisdag 28 juli 2009

Tisdagstema: Oops!!

Jag sa nog snarare Hoppsan! när jag fick det här oväntade besöket av ett andpar på min trappa. Jag frågade om hon ville komma in men hannen opponerade säg. Men jag förstod att hon var törstig. Det är nämligen långt till vattnet.

Satte därför ut en plastbunke med vatten som hon villigt tog emot.
Men hannen tjurade och ville minsann inte ha.
Men ligga i min tidiga vårrabatt passade däremot.
Oops! har jag aldrig hört men det är väl ett sent slanguttryck på hoppsan..
Anita



5 kommentarer:

  1. Trevligt besök du fick ... så söta!!!

    SvaraRadera
  2. Men då så fint att få sådant besök du..och du förstod att vatten var välkommet..mmmm härlig liten historia.

    SvaraRadera
  3. Ojjj, en nödlandning med andra ord. Hade du inget starkare till hannen? Undra på att han tjurade!! ;-) /Ruben

    SvaraRadera
  4. Det kanske är samma änder som är hos oss.

    SvaraRadera
  5. kul att ni förstod varandra. Och karlar brukar ju kunna vara lite dryga. Eller..??????

    SvaraRadera