fredag 7 maj 2010

MusikOFotoautomaten-Original-Cover- Have I told yuo lately that I love yuo

 Jim Reeves är den första som jag vet har spelat in låten "Have I Told you Lately that I love you"
Han var min stora idol när det gäller countrymusik.
Han var född 1923 iTexas och förolyckades 1964 i en flygolycka
där han själv satt vid spakarna.Planet var på väg till Nashville
som då var hans hemstad.
Det har getts ut en hel del skivor efter hans död då det fanns mycket inspelat. Hans änka såg till att så blev fallet.
Så sent som 2009 låg albumet The Very Best Of Jim Reeves
på Storbritaniens 10 i topplista
Postumt blev han medlem av Country Music Halls of Fame 1967
En annan känd artist är Van Morrison som också har spelat in
"Have I told yuo Lately that I love you".
Här med lite kärleksfulla bilder
En som också har spelat in en fin version är Rod Stewart
Är det någon som känner till en tidigare inspelning än Jim Reeves?
Skickar denna låten till er alla mina bloggvänner m.fl.
Med en önskan om en skön helg. Anita

Här hittar ni mer :Musik

7 kommentarer:

  1. Härlig låt med många minnen, alla tre versioner är bra men hos mej ligger nog Roddan som etta.
    Ha en bra fredagkväll;-)

    SvaraRadera
  2. Jim Reeves.. honom minns jag så tydligt.. en man med speciell röst och så många fina låtar.. vilken otur att han förolyckades så ung.. tur vi har musiken kvar och kan njuta:)Rod Stewarts version är riktigt bra.. jag har cd-n:)
    Visst är det en riktigt härlig nostalgitripp med MusikOFotoAutomaten.. love it:) hade önskat jag skulle kunna uppdatera där mycket oftare, men det finns så många teman nu var dag.
    Ha de gott denna fredag o mys på:)

    SvaraRadera
  3. Jim Reeves lyssnade min mamma på förr minns jag. Jag gillar Rods version bäst! Åldersfråga kanske;-) Trevlig helg och kram. /Anette

    SvaraRadera
  4. En sån svanbild som Van Morrison har med i början har jag också.
    Det är så härligt med kärlek.
    Jag gillade också Jim Reeves...Jag är allätare i musik förutom rapp.Det är väl för modernt för en gammal dama hahahaha!!!!!
    Härlig blogg med skön musik.
    Kramizz mysig helg // Lotta

    SvaraRadera
  5. Jag gillade också Jim Reeves när det begav sig. Roligt att få höra gamla favoritlåtar igen.:)Jag lyssnar till de flesta musiktyper, men det finns ju sånt man gillar "mer och mindre."
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  6. Ja jim Reeves minns jag från tonåren väl och nu kommer minnena galopperande igen! :) Kollade på Wikipedia ett sången skrevs 1945, ja du kan läsa mer här http://en.wikipedia.org/wiki/Have_I_Told_You_Lately

    Ha en trevlig helg i musikens tecken:)

    SvaraRadera
  7. Jag kollade vidare och hittade en lite annorlunda version av Elvis. Den la jag upp på min blogg. :-) Jim Reeves är ingen idol för mig, är väl för ung? Ha, ha! Men Van the Man gillar jag och måste säga att jag blev besviken på den covervarianten. Rod Stewart får jag numera allergiska utslag av när jag hör låtar from the american songbook eller vad de kallas. Gillar inte hans smetiga versioner. Grabben sjöng ju bra pop och rock förut, stod t o m ut med hans discoskiva. Numera vill han bara mjölka stålar ur sina fans (tycker jag). Låten i sig är ju riktigt bra! :-)

    SvaraRadera