måndag 7 juni 2010

Vitt från min trädgård

Idag när regnet strilar ner på min trädgård och får växterna att sätta extra fart tänkte
jag visa lite av mina vita blommande växter just nu. Som målsättning blir det olika färger som blommar i trädgården senare.
Börjar med den vita drottningen
Den vita Trädpionen
Som knopp
Nästan utslagen
Den vita Prinsen i rabatten
Rosenincarvillean`Snow Top`

De vita prinsessorna
Vita Aklejor
Den nysatta vita Clematisen

`Miss Bateman`

Lite kökspersonal bör ju finnas i mitt "Slott"
Vita blåbärsblommor

Den vita Rhododendron är överblommad
Finns en del små vita blommor till men  det här fär räcka.

Ha de gott. Anita

14 kommentarer:

  1. Det är allt bra snyggt med vita blommor. Och dina är helt underbara. Kram

    SvaraRadera
  2. Underbar blomning i vitt!
    Jag har en vit pion och hoppas den bjuder på blomning i år( ung planta).
    Hoppas du har en fortsatt fin dag och tack för alla fina bilder du bjuder på!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra vita variationer :)))
    Härliga blommor i din trädgård.
    Mvh Halina

    SvaraRadera
  4. Vita blommor som är så vackert i skymningen.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också vita blommor och pioner är verkligen en favorit/Lis

    SvaraRadera
  6. Här kommer hälsning från Sennan..ganska skönt nu när det regnar..kan låta bli några måsten i trädgården..har nog inte så mycket vitt i mina rabatter..får åtgärda detta så småningom..kanske gå på tiggarstråt i Halmstad
    Ha det så gått..Maria

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt vackra bilder!
    Pionen som en dröm!

    SvaraRadera
  8. Härliga vita blommor! Har tidigare haft lite svårt för dom, men på bild så här är dom ju underbara!!

    SvaraRadera
  9. Du har väl vitlysling för den är ljuvlig och den lyser på kvällningen och särskilt på skuggiga platser.
    Underbara bilder
    Jag älskar trädpioner och skulle så gärna vilja ha en.
    Hag har fått plats nu för en ginst gick åt fanders i vinter.
    Ha det super förresten gubben gör inget i trädgården. Det vågar jag inte....hahaha!!!! Jo han bygger ställningar och rosenportaler och sånt för det gör inte jag...Kramizzz // Lotta

    SvaraRadera
  10. Vackert. Jag förmodar att du lägger mycket själ i att odla fram så fina blommor.

    SvaraRadera
  11. Underbart med vitt! Särskilt fint har du lyckats fota den vita pionen. De olika vita nyanserna framträder så bra. Det brukar vara svårt att få bra i bild, speciellt om det är soligt, eller bara starkt ljus ute.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  12. Otroligt vackert med vitt! Pionen är ju så fenomenalt underbar! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  13. Vilka otroligt vackra bilder på dessa vita blommor
    Jag måste fråga har du två blåbärsbuskar?
    Jag har funderat på dessa för bären är sååå goda.
    Min kompis har två.
    Jag tror det är samma klematis som jag har
    Det är gröna ränder i kronbladen.
    Min fick vissnarsjukan två år i rad men jag grävde inte upp den tack och lov för i år är den den jättestor och fullsmockad av blomknoppar Några är på G.
    Ha en riktig härlig sommar du också.
    Kramizzz på dig // Lotta

    SvaraRadera