måndag 1 november 2010

Macro Monday- Livstecken

Mina två foton får symbolisera  veckan som har varit.
Har varit och är väl  fortfarande lite avtrubbad då det tar tid att vänja sig
med ögonen som nu ser bra på långt håll men inte på nära.
Har skaffat ett par läsglasögon(Claes Ohlsson) men med dem blir jag snurrig
så de får åka av och på i ett kör. Funderar på demenssnöre.
Den lilla penseén hittade jag i Skåne i lördags. Gömde sig mellan ett par stenar för att söka värme. Men lite vingbruten hade den börjat att bli.

Från samma trädgård i Skåne
Så här fin och hel hoppas jag känner mig om några veckor

Jag tackar alla som tänkt på mig och hoppas att allt är bra med er.
Man har ju haft lite abstinens så jag har varit inne och kollat er i bland utan kommentarer. Kramar Anita
Titta in här så hittar du fler macrobilder:Här


19 kommentarer:

  1. Du har varit i mina tankar..så gått att se dej på bloggen..då vet jag att du e på G....
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Har aldrig varit här tidigare, men så har jag ju nyss börjat blogga också!
    Fina bilder på dina penséer! Hittade också en självsådd liten en i min trädgård (i Skåne) igår.
    Mvh Pia

    SvaraRadera
  3. This is a beautiful blue !!!!

    SvaraRadera
  4. Jag har kollat varenda dag, för att se när du kommit tillbaka. Skönt att operationerna har gått bra. Jag har skrivit det tidigare men upprepar vad jag skulle gjort. Skulle väntat mycket längre med att få nya glasögon ( få och få de kostade 8.000 spänn) Ögonen har förbättrats ytterligare, så nu måste jag iväg för att testa nya. För att vara lite stöddig!!! så har jag också penseer i full blom.
    Jättekram från oss båda

    SvaraRadera
  5. Jag var tvungen att googla vad ett demenssnöre är för något - så nu vet jag. I början hade jag olika glasögon, dels för långt håll och dels läsglasögon. Idag har jag dubbelslipade glasögon, så att jag i övre delen ser på långt håll och i undre på nära håll. Mycket bättre, slipper krångel med snöret eller ännu värre - försöka komma ihåg var jag lade de andra glasögonen ..../Vänligen Ulla Laiho

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!
    Ha en jättefin vecka
    Kramar från Marie

    SvaraRadera
  7. Så himla roligt att du har börjat att komma tillbaka .. jag har tänkt på dig jätte mycket :D att få abstinens .det är inte svårt .. det fick jag också när jag låg på sjukhuset för en månad sedan ..det kliar överallt ju .. man vill ut och fota och man vill hälsa på folk på bloggen :)
    Hoppas nu att du inte tar i för mycket nu :)
    ett bamse kram till dig från mig :)

    SvaraRadera
  8. De tåler kulda ganske godt de. Nydelige blomster! Jeg er så glad i disse stemorene jeg.. :)

    SvaraRadera
  9. Senilsnöre är inte tokigt, har själv ett par till mina datorglasögon.

    Jag var på Björn Skifs i lördags som opererat starr under onsdagen och hon hade inga problem med någonting och det verkar du inte heller ha haft. Det där med nära håll -kan det ha med åldern? =)

    Jag har haft det problemet länge trots att jag är några år yngre än dig, för en del kommer allt tidigt och för andra blir det en överraskning. =) Jag har fått alla åders- och kvinnoproblem tidigt i livet vilket gör att jag snart inte blir förvånad över något.

    Hoppas nu att det fortsätter i samma positiva takt.

    SvaraRadera
  10. Önskar dig fortsatt bättring och att du snart kan se kristallklart på både längre och nära avstånd!
    Ha en bra vecka! /SA

    SvaraRadera
  11. Din lilla stackare
    Är det inte bättre att du tar dig en hutt än att få yrsel av ett par läsglasögon hahaha
    Jag måste skoja lite. Kan inte hålla mig.
    Jag har också såna här små envisa rackare i min trädgården.
    Tack raring för besöket hos mig idag
    Jag blev superglad skall du veta.
    Kramizzzzz på dig
    Hoppas att det bättrar sig snart för det är inte kul när ögonen strejkar.

    SvaraRadera
  12. Tack så mycket!
    Det var snällt sagt!

    SvaraRadera
  13. Gott att du kan fixa se´endet igen, o såå skönt att det gick bra med detta ögat också. Var försiktig med rörselser o drag så ska du se att det mycket snart är full OK Jag börjar också o se lite dimma på ena ögat så jag är snart i samma sits, men nu är det ju gott att veta att att både du o Mammi har fixat det.
    Stora kramen till ER Ninne

    SvaraRadera
  14. Måste vara underbart skönt att kunna se hyfsat igen. Det blir säkert toppen när ögonen fått hämta sig lite. Ta det nu bara lite lugnt så...
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Hoppas det ordnar sig snart med din syn!
    Förstår att det känns lite vingklippt som den intensivt blåa Pensén, att ha vissa begränsningar som hindrar den vanliga synförmågan.
    Varm kram/ Bea

    SvaraRadera
  16. Yes ! this is the perfect blue !

    SvaraRadera