lördag 30 april 2011

Det finns både positiva och negativa grejer i min trädgård

Idag hälsade min älskade blåvinge på i min trädgård . Den var törstig och försökte suga i sig av det som jag vattnat på den torra jorden. Bilden blev inte så lyckad men jag hoppas den kommer åter.


Kartfjärilen i Vårform gillade mina nyutslagna vinbärsblommor
Har den bara i sommarform innan


Nu komer vi till det negativa iträdgården.
Hittade en liljebagge på min Kungsängslila.
Den förpassades till de sällare jakmarkerna

Nu börjar våra insekter sätta fart.
Fåglarna är också igång med att tänka på att föra generna vidare.

Önskar er alla en härlig helg bland grönskan.
Själv håller jag på att kurera mitt knä med värktabletter och cortisonspruta,
Tanten börjar nämnligen få åldersförändringar.(Artros under knäskålen) Det är svårt att ligga på knä och fota.
Men lever  med att tänka positivt. Anita
Fånga dagen

7 kommentarer:

  1. Som vanligt fina bilder. Mitt projekt i dag, ut med räfsa och få bort mullvadshögarna och plocka upp stenar de för upp !! Sen ä de dags för gubben årets första sväng med åkklipparen, jag får ta "kanter" vid rabatter med en mindre. Men vilket kalasväder vi har. Kalas var vi på i går, ett barnbarn fyllde år. Va åren susar iväg
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte dina bilder blev bra :)
    och du FÅR INTE LIGGA PÅ KNÄ nu .. du skall ta det lilla lugna med det.
    Hoppas du får en riktig mysig Valborg och inte får för ont utan att du kan få njuta av kvällen och även dagen som kommer
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  3. Liljebaggar är ju inte så skoj, men du fick då till en fin bild på eländet.

    SvaraRadera
  4. det där känner jag igen Anita Artroser och skit.
    Jag skall steloperera en stortå till hösten Kanske ryggen också.
    En tumme är gjord.
    Snart är det den andra och en pekfingret.
    Jag är glad att jag vinkelbar skärm på kameran för annars skulle jag aldrig få till en macrobild nere på marken.
    Härliga fjärilar.
    Tänk den där liljebaggen håller på att äta upp min kungsängsliljor också.
    Jag gör som du fotar dem först innan jag dödar dem.Jag får inga skuldkänslor alls fast jag är en stor djurvän....
    Jag bävar för när stora liljorna skall komma.De är på väg.
    Ha en fortsatt fin helg....
    Kramizzzar

    SvaraRadera
  5. Hu då. Fjärilar... Liljebaggar har jag inga än men jag planterade en Lilja förra året så kanske kommer dom där rödingarna snart.
    Värk i kropp o leder är inte kul men man måste ta sin dag o njuta o vara glad att det inte är värre!
    Ha en riktigt skön vecka. /Knatten

    SvaraRadera
  6. Fantastic details in these images!

    SvaraRadera
  7. Har kikat in och sett att det verkligen växer så det knakar, problemet med mig är att jag inte skulle veta vilken insekt som är en som gör skada, dödar alla jag ser. =) Nej, det gör jag inte och inte heller de som jag kanske borde.

    Hoppas verkligen att corticonsprutan ger verkan och du blir bättre.

    Fantastiska bilder både här och allt annat som du hunnit fylla bloggen med sedan jag vär här sist. Nyfiken -finns det mer positivt nyfikna än de små? Tror inte det.

    Ha en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera