tisdag 2 augusti 2011

Hallands Väderö-Natur och djur

Nu får det räcka med bloggtorkan. Samlar ju på sig en hel del foton under tiden.Och alla bloggvänner jag har varit inne och kikat på era inlägg under tiden.
I förra veckan tog vi en tur ner till Torekov och Hallands Väderö innan
aftonens föreställning på Fredriksdalsteatern.
Härligt väder så det var många som bara åker ut med båten för att sola och bada men vi tog en liten rundtur till fots på ön.


 Hamnen i Torekov med utsikt mot Hallands Väderö

 Hallands Väderö med utsikt mot Bjärehalvön

 Många fina trädformationer finns det på ön

 Tvärs över ön ligger fyren där Danmark finns bakom horisonten

 Fåren går fritt och betar

 Liksom hästarna som svalkar sig i den lilla tjärnen.

 Där fanns inte mycket blommor men en och annan tistel som fick besök
.
 Finns gott om björnbär men de var inte mogna

Tillbaka till Torekov.

Under min lilla paus fick vi kärt besök av Oliver 1½ med föräldrar.
Fick förstås god hjälp med stenarna


En riktig liten spjuver.

Hoppas ni har det "gott i värmen"
Skall nu ta en titt hos er och se vad ni hittat på.
I dag är det lite för varmt för mig att göra något i trädgården. plus 28 gr. Anita


3 kommentarer:

  1. Här är BARA 27,5.. Var faktiskt lite molnigt för en stund sen så jag passa på o plockaihop lite krukade växter till på lörd. Ska till Helen-får vi inte träffa dej där??
    Vilken piggelin du verkar ha. Kärt besök förstår jag. O sen var du på teater o dessutom på Hallands Väderö- vad jag blir avis-- Det blir nog inte besök där i år heller- precis som på Ven-- Får väl sätta oss den på att göra det??
    Ha det nu fortsatt gott i värmen, bägge två.. Kram Ninne

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka :) Jag har saknat dig här. så många fina bilder du har här idag :) Vi har bara haft runt 25 grader varmt idag ;)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  3. Hej Anita!
    Vad kul att få följa med dig till Hallands Väderö! Har faktiskt aldrig varit där.
    Härliga bilder på miljön och så hästen som badade, den var ju för go den! Och givetvis också lilla barnbarnet!
    Tack för din kommentar hos mig!
    Kram Pia

    SvaraRadera