torsdag 8 november 2012

Hej! Jag heter RUT

Jag gillar att vara Husfluga här hos familjen.
Varit här några veckor och de har inte kört ut mig i kylan ännu.
Här är en hel del att göra och löningen får jag när de lämnar smulor på 
under läggen när de ätit
De gillar mig för det har de sagt. Följer med in i arbetsrummet till datorn och tänkte jag kunde va till någon hjälp
Risken finns kanske att jag får sluta om någon annan kommer hit och vill slå ihjäl mig. Men jag hoppas de säger ifrån och att jag får bo här så länge jag vill.

Visar nu här några bilder på hur jag arbetar.

Ibland hittar jag rätt stora bitar
så de behöver mig verkligen . det finns mycket som de glömt att rensa bort.
De får halva min lön betald av staten så det blir inte så dyrt för dem.

Sen måste jag hålla mig ren säger frun i huset och det försöker jag.

  
.
Ett tag satt jag på bilderna och det var varmt och gott.
Hoppas inte vintern blir för kall så jag måste krypa in i någon springa nånstans. Jag trivs väldigt bra här hos Fam. Ormbunke
Just nu flyger jag omkring här för att se att allt blir skrivit korrekt.
Ha de gott allihop. Husflugan RUT

Titta gärna inHär och se vad andra gillar

14 kommentarer:

  1. Vilka fenomenala bilder du fått på din lilla hjälpreda!

    SvaraRadera
  2. Det var en härlig historia.. Finfina bilder som vanligt. Ha det bra i rusket. Ninnekram

    SvaraRadera
  3. Otroligt fina bilder av lilla flugan!

    SvaraRadera
  4. En släkting till Rut brukar hälsa på oss ibland och jag får strängt mana herrn i huset att han FÅR inte slå ihjäl den flugan. Den brukar inte hjälpa till vid datorn, men följer mig vart jag går.

    SvaraRadera
  5. Ha ha en fin historia och fina bilder!

    SvaraRadera
  6. Nä med hej på dig RUT :) Det var trevlig att se dig och få höra din lilla berättelse:) Min dotter har också en husfluga som kommer och äter lite av en sockerbit varje dag :)
    Jätte fina bilder var det :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder på Rut!! - och en kul historia :-)

    SvaraRadera
  8. det roligaste jag sett den här veckan. :)

    SvaraRadera
  9. Haha! for noen stilige bilder, og du har fått dem så NÆRT og skarpe! javisst, jeg er så enig med deg, jeg slår aldri en flue ihjel (dodar inte - er det ikke det dere sier på svensk?) Min samboer liker dem mindre.. men jeg synes de har rett til sitt liv, de som oss! :)

    SvaraRadera
  10. Mmmm, förnöjsam berättelse. Tur att jag blev hindrad att ända flugans liv, när jag besökte senast. Den var ni rädda om!! Fina bilder som vanligt.
    Precis kommit till Oslo, varvade ner bl a med din blogg. och något som rimmar på det.

    SvaraRadera
  11. Hihi, vilket fiffigt sätt att presentera de vackra bilderna på flugan. :D

    SvaraRadera
  12. Incredible macros, but I still don't like houseflies...

    SvaraRadera