måndag 5 oktober 2009

Bildverkstan Tema 14 Före och efter

Här kommer mitt försök till veckans bildverkstad
Jag har kanske missuppfattat det hela men visar hur
bilden blir annorlunda när man ändrar på pixlarna
Första bilden är originalbild men förminskad för att få plats
här har ramen fått skugga finns inte i de andra bilderna
Bild nr 2 har jag använt originalstorleken
2633x1902
Använde först Blue Tone Shadow i stilarna
La på Filter Fresco
Tog ett färgprov till ramen 20px
Har förminskat bilden efteråt

Bild nr. 3 har jag förminskat till 866x626
Använde samma metod som till bild 2
utan förminskning efteråt

Jag har använt Photoshop

Jag hoppas att det inte blir helt fel i min uppfattning. Anita






3 kommentarer:

  1. Originalbilden är ju helt klart vackrastoch den var vacker.
    I veckan var det ingen inspiration för mig, men ska nog försöka göra bildverkstaden i morgon.
    Som du såg så har jag bara varit lite "oseriös" under dagen men det är alltid kul när jag får roa och det var ju tanken med mina två första inlägg idag.

    /Sov gott det ska då jag försöka göra nu Margareta

    SvaraRadera
  2. ingen fara. Det var rätt uppfattat. och skillnaden är lika tydlig som hos mig. Men jag måste nog säga att jag gillar den sista bilden. Den är snygg. :)

    SvaraRadera