måndag 26 oktober 2009

Veckans Fototriss:Rosa(till förmån för Rosa bandet)

Fint initiativ till veckans fototriss.
Då jag har erfarenhet av cancer på nära håll. så ligger det mig varmt om hjärtat
att stötta Cancerfonden.
Varje månad sätter jag in pengar på barncancerfonden då det är dem som jag mest haft
erfarenhet av.Deras arbete och allt de gör för barnen.
För åtta år sedan förlorade vi vårt lilla barnbarn i hjärntumör
Han hade hunnit fylla 7 år.
Vår son drabbades av cancer för 7 år sedan och är idag friskförklarad.
Jag tänkte lägga in lite symboler i rosa som jag tänker på hur livet gestaltar sig.
Det lilla barnet som trampar på med hela livet framför sig.
Vi vuxna som lever som en ros i ett rosa skimmer
men får vår törnar under livet
Sen använder jag måttbandet för att vi vet inte vår utmätta tid
här i livet om det blir kort eller långt




Ha en bra fortsatt vecka önskar Anita
Har SMS:AT in bidrag hoppas att det funkar.






11 kommentarer:

  1. Hej Anita, det gör mig ont att höra att du drabbats på så nära håll, det är ju extra hårt när det är barn och unga som drabbats med hela livet framför sig. Och visst är det beklämmande med nedläggningen av mobila teamet när man vet vilken stor insats de gör. Min väninna älskar sitt jobb, trots att det är tufft, och hon funderar nu på att byta arbetsgivare. Synd på en människa som är så hängiven och gör så stor nytta som hon men jag förstår henne.
    Annars är det ganska bra med mig nu, det är bara dottern som fortfarande är sjuk, en envis feber som hållt i sig en vecka...
    Oj, detta blev långt. Ha det så bra!
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Fin triss,fint budskap.Livet slår orättvist hårt ibland.Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg som berör det allra djupast i mitt hjärta och smärtar att läsa.
    Måttbandet är verkligen en symbolisk bild, ingen vet...hur det blir och bäst är att krama varann idag!
    Kram / bea

    SvaraRadera
  4. Vilka fina och tänkbara ord och bilder du visar!Ja livets stig vet vi inte aldrig hur den ska bli!

    SvaraRadera
  5. Tack för att du bidragit till insamlingen! Och så jobbigt att läsa om hur du drabbats av cancer inom familjen själv. Man vet aldrig när det kommer så nära inpå, så det känns bra att kunna göra något i det lilla i alla fall genom att starta den här insamlingen, alla kronor är ju viktiga.

    SvaraRadera
  6. Underbara rosa bilder. Jag lägger till dig i min blogglista. Kram från Lena/isis från TB

    SvaraRadera
  7. Vilket fint inlägg. Mycket vackert skrivet och illustrerat.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Jag blir verkligen rörd när jag läser ditt inlägg här...
    Så fina rosa bilder.
    Kramen

    http://birgittasfoto.blogg.se/

    SvaraRadera
  9. Hej Anita! Barn som blir sjuka i cancer, det beror. Fy så hemsk det måste varit. Men så skönt att det har gått bra för din son. Ja, det behövs nog mycket pengar till forskningen och till slut så kanske alla kan bli friska. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. En underbar och tänkvärd triss. Det är en fruktansvärd sjukdom. Värst är det när barn drabbas.

    SvaraRadera
  11. Det var en bra tolkning av veckans trisstema.

    SvaraRadera