lördag 14 november 2009

Bildverkstan-Tema 20-Tema med variationer

Här fanns det läge för att leka lite med olika variationer
Hämtade först hem bilden

Duplicerade bilden i Photoshop
Markerade nederdelen. Nytt lager. Filter Al Fresco
Markerade överdelen. Nytt Adjustment layer. Color balance och spakade mig fram till den blå färgen.
Markerade rutan i mitten. Nytt Adjm. layer Color balance  100% red +lite blå.
Sparade bilden och ändrade bilden i Perspektiv för att få en rakare bild


Och så här blev resultatet med olika variationer

Ha en bra fortsättning på helgen. Anita

5 kommentarer:

  1. Muren gjorde sig fint i blåa nyanser:)

    SvaraRadera
  2. Snyggt!

    Tack för dom snälla kommentarerna om bildspelet :)
    Det är trevligt när barnen gillar att sjunga. Min dotter gillar det också.

    http://birgittasfoto.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Starka färger och snyggt filter på nederdelen. Jag funderade också ett tag på att markera de olika delarna och göra olika redigeringar. Räta upp hade jag inte en tanke på :-)

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt bildbehandlat!

    SvaraRadera
  5. en lila variant. Kanske skulle ta och visa den för ägaren. Särskilt nederdelen gillar jag skarpt.

    SvaraRadera