fredag 12 mars 2010

Fredagsfärger-Brun o Blå+En lisa för själen

Vid promenader utmed stranden träffar man på blåmusslor som ligger
 i den bruna tången.
Det brukar bli en del som man plockar med hem för att användas i dekorationer.

Sen har jag fått hem en underbar bok
Trädgårdsboken En lisa för själen som
 Eva Robild skrivit fina texter och Annika Christensen  tagit underbara bilder till
Det blir härlig läsning i helgen och framöver att njuta av.
Kan varmt rekommendera boken. Ha en trevlig kväll Anita
Fler fredagsfärger hittar du härhttp://fredagsfarger.wordpress.com/


12 kommentarer:

  1. Jag väntar också på den boken. Ska bli riktigt kul att titta o njuta av. Kram

    SvaraRadera
  2. Fin bild på den blå musslan. Får mig att längta till sommar och salta bad :)

    SvaraRadera
  3. Underbar bild på tång och mussla. Vad jag längtar till sommaren. :)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  4. Härliga och inspirerande bilder - får mig att längta ännu mer.
    Annikas bok köpte jag på mässan. Hon är en jätteduktig fotograf och Eva matchar med en skön text. Jag ska läsa min bok lååååångsamt, så den inte tar slut på en gång.
    Kram Randi

    SvaraRadera
  5. Blåmusslor och tång låter underbart :)

    SvaraRadera
  6. Skön sysselsättning
    Ha det
    Ninne

    SvaraRadera
  7. Tack för den reklamen...
    Gillar musselbidlen och kul och se annat än vårblommor och snö.
    Ha en skön helg
    annika

    SvaraRadera
  8. Du tar verkligen vackra bilder!

    SvaraRadera
  9. Några musslor hittar jag inte här på mina promenader men äter dem gärna.

    En trevlig helg med barnbarnet önskar jag dig.

    SvaraRadera
  10. Som vanligt tjusigt inlägg. Kan inte annat än hålla med de andra
    Trevlig helg
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  11. Snygg bild av musslan och sjögräset/tången.

    SvaraRadera
  12. Sommarpromenader på stranden tar jag gärna....
    brukar lägga musselskalen i trädgården sen ;-)
    Boken fick jag också innan helgen, så nu har jag egenterapi....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera