onsdag 4 maj 2011

Onsdagstema- Fotobeslut

Dåliga eller bra beslut?
I morse när jag vaknade var det vitt på mark och växter efter nattens 2 minusgrader.
Tänkte att nu skall jag ta lite foton på vad frosten hade åstadkommit.
Men här fattade jag ett dåligt fotobeslut genom att vänta 1 timma innan jag behagade ge mig ut i trädgården. Det fick ju bli frukost och tidningsläsande först.

Här hängde pingstliljan förstås med huvudet efter frosten



Tulpanen hade redan hunnit räta upp sig.

För det här fotot fattade jag ett dåligt beslut

Nu är det blandat sol och moln men det skall bli en frostnatt till innan värmen kommer tillbaka.Anita
Här hittar ni fler fotobeslut

12 kommentarer:

  1. Du får en ny chans i morgon bittida. Glöm ej ställa vackarklockan!! Och låt tidningen vänta ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    Hoppas det snart är slut med kylan.

    SvaraRadera
  2. VIlken miss!! Hur vågade du chansa när du ändå var uppe? Jag har också gjort såna dumma missar och visst blir man lite irriterad på sig själv?
    Hoppas du får en ny chans i morgon! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. En bra tolkning på fotobeslut. :-)
    Ibland har tiden betydelse. Du var ju redan uppe!
    Men du får säkert en ny chans imorgon.
    inte alltid man får en chans till.
    Gillar ditt första foto för den där solglimten, den gör mycket tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  4. Först har vi värmerekord, inte varit så varmt sen 18-hundra talet. Va skönt, sen plötsligt blir det frost, lagom efter det att jag hängt ut pellisar vid pumpen, de mår inte bra.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stakkars pinselilje da..frosten kan holde seg unna nå synes jeg. Sommeren kan komme!!

    SvaraRadera
  6. Men jag tycker det blev fina foton ändå. Men ibland blir man ju lite irriterad på sig själv att man inte kom sig ut. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  7. Jamen det e ju så skönt att ta det lilla lugna på morronen..har funnit en ny halmsta'bloggare..gå in på min sida och hitta "Den ofrivillige bloggare"..ha det..Maria

    SvaraRadera
  8. Fina foton. Vackert med vattendropparna!

    SvaraRadera
  9. Tack för dina fina ord på min blogg! Jag är helt hänförd av dina bilder! Hit återvänder jag med glädje!

    SvaraRadera
  10. Oj, det gör ont att se de de böjda blommorna av frosten. Men, det brukar klara sig väl trots allt.
    Fina bilder!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  11. Ja, det var ledsam igår att se blommorna böjda mot marken... men hos mig var det lite sol och de klarade sig. Var orolig för pioner, men det verkar att även de reste sig i solstrålar...
    Vilka fina bilder hos Dig... och sååå många!
    Missade många av dina fina inlägg... hinner inte att kommentera... det är så mycket annat just nu, men jag ser dina uppdateringar och njuter av dina fina bilder... Jag gillar väldigt mycket din blogg och det vad och hur Du ser...
    Ska förbättra mig lite :)))
    Många kramar från
    Halina

    SvaraRadera
  12. I stället för frostnupna blev de daggfriska :)
    Inga beslut är dåliga tror jag :)
    kram

    SvaraRadera