måndag 9 maj 2011

Triften Blommar-En härlig tur till havet.

I går ställde vi kosan ut till Havet. Närmare bestämt till Steninge strand. Efter en härlig lunch på caféet gick vi ner till till stranden och ut på piren som nu tyvärr har sett sina bästa dagar.
 Men här hade strandtriften börjat blomma med fina buketter runt de runda stenarna.








Sädesärlorna sjöng för oss sitt "tselitt"



Fiskmåsen låg och guppade i det solglittrande havet
Färden gick vidare till Skallen- Haverdal
och en glasspaus i Möllegård
Kommer fler foton.
Ha de gott. Anita
Vårteckensutmaningen,måndag

8 kommentarer:

  1. Dina platser..så ljuvligt att återvända till..

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder från en vacker plats! Sist jag var där var i slutet av mars, det blåste kallt...

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, som alltid. Du har verkligen fina platser att vandra bland.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  4. Sååå vackert det är nu med all trift.
    Femte bilden är min favvis Underbara bilder allihop men den fäste jag mig särskilt vid.
    Ha det gott i värmen.

    Man hinner inte knappt med att blogga nu när det är så skönt ute.
    Nätterna blir långa framför datorn.
    Vilka ljuvliga tulpaner du har under. Polkagrisrandiga. Tjusigt!

    Kramizzzzz
    kramizzzz

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig plats för en tripp, önskar vi kunde göra detsamma.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vilken ljuvlig dag ni haft och trots att vädret varit suveränt även här så har jag knappt varit utanför dörren, men jag tar snart igen det. =)

    Vackra bilder och jag längtar så ... Det händer en del hos oss och därför har jag inte riktigt kunnat ta till mig att sommaren är här (snart). Det är inga tråkigheter men en hel del som nu ska förändras och jag ser fram mot det med full iver.

    Låter lite hemlighetsfull men jag återkommer garanterat i ärendet i veckan.

    Hoppas att du har det bättre i ditt ben, knäet.

    SvaraRadera
  7. Så härligt somriga bilder du fått till från ditt hav! Känner saltdoften ända hit! Sista bilden kändes otroligt varm och skön!

    Tack snälla Anita för ditt gulliga grattis idag!
    Visst borde vi vara tacksamma för åren vi får!
    En riktig sommardag blev det här idag!
    Stor kram tillbaks :)
    Pia

    SvaraRadera
  8. Vakkert- så utrolig vakkert! Og det er som jeg kjenner duften av sjø helt hit! :)

    SvaraRadera