söndag 27 september 2009

Bildverkstan-Klonat

En femton år gammal bild kom till användning när jag skulle
göra en kloning.
Jag har i ett tidigare skede suddat ut de två personerna
vid sidorna då de är oversäntliga. De är väl några höjdare
inom svensk ishockey



Här är min bild som jag använt till kloningen


Då bilden redan var i 1100 px förminskade jag den inte.
gjorde en kopia att jobba i
Nytt lager
Använde sedan klonverktyget och förde över en ny bild vid sidan.
en svart ram fanns sen innan. Satte bara dit en ny signatur.
Nog skulle vi behöva dubbelt av en sån här kille som Peter Forsberg
i svensk ishockey igen
Jag är ingen hockeyfan men bilden togs i samband med en prisutdelning vid en hockeymatch
i Halmstads Ishall.
Priset var en tavla av hans berömda straffmål vid OS i Lillehammer.



Jag har egentligen inte gjort så mycket mer än att klonat
Peter Forsberg i Photoshop.
Anita






5 kommentarer:

  1. Intressant att se två unga Foppor bredvid varandra:)
    Har försökt förklara min blombild i kommentaren hos mig.

    SvaraRadera
  2. Kul grej och vad tålmodig du är.
    Jag kanske skulle lära mig det jag också???
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  3. jaha, var det så man gör en tvilling? Där ser man vad användbart klonen är bara man kommer på det :)

    SvaraRadera
  4. Jag försökte också hitta en bild med nåt på som jag kunde göra fler av men hittade ingen bra, då valde jag att klona in från en bild till en annan. Ja det är väl egentligen det "kloning" betyder, att duplicera något precis som du gjort. Eller är det ett scoop, du har upptäckt hans hemliga tvilling? :-)

    SvaraRadera
  5. Den kloningen var det inget fel på och visst skulle vi behöva två eller fler av honom, på den tiden det begav sig. Idagsläget är han kanske inte den bäste.

    Avsändare Margareta som sitter i LInköping och kom den dagen när Luleå spöade Linköping med 2-0, jag är förlåten. =)

    SvaraRadera