söndag 6 september 2009

Bildverkstan Tema 10-Framhäv

Detta blev mitt första försök till bildverkstan.
Jag använder Photoshop
Förminskade till 1000 px bred och kopierade bilden så jag hade dubbla
bakgrundslager
Markerade blommorna i den ena bilden med Quick Selection Tool och nytt lager
Flyttade blommorna till den andra bilden Förstärkte färgen
Bakgrunden blev svartvit i lagerstil och använde sen palettkniv i filtermenyn.
Bilden fick sen en tunn svart ram



Så här blev resultatet Det är mycket möjligt att jag glömt något
man håller ju på att experimenterar hela tiden.





5 kommentarer:

  1. Väldigt dekorativ bild! Du verkar vara fena på photoshop! /Ruben

    SvaraRadera
  2. Den blev mycket läcker. Blommorna ser nästan ut som att de har en lysande lampa i mitten när du konverterade det övriga till svartvitt, mycket effektfullt.

    /Avsändare Margareta

    SvaraRadera
  3. Att jobba i photoshop är roligt..fina bilder
    ha det gott/Catthie

    SvaraRadera
  4. det fungerade ju jättebra. Blommorna blev ju nästan självlysande och jättedekorativa.

    Du fick nog med det mesta av processen :)

    NF Bildverkstan

    SvaraRadera
  5. Väldigt läckert! Och jag tror bestämt att jag har lärt mig något nytt av din beskrivning:)

    SvaraRadera