torsdag 10 september 2009

Torsdagsfoto: Svamp

Har varit på en liten minisemester i Göteborg
En dag åkte vi ut till Tjörn och besökte Pilane
En underbar naturplats som varje sommar har
utställning av skulpturer från olika delar av världen.
Men det fanns även naturliga skulpturer som jag upptäckte
Bl.a den här svampen som växte på en björk som låg ner på marken.
Har tyvärr inga namn på svamparna men de passade ju till
dagens torsdagsfoto




Denna svampen är från skogen här hemma

Ha en bra fortsatt torsdag i det fina vädret.
Det är riktigt svampplockarväder. Anita



13 kommentarer:

  1. De passade alldeles utmärkt :)
    Underbara svampfoton!

    http://torsdagsfoto.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder på härliga svampar.!

    Bilderna du gjort i fotoprogrammet, är väldigt vackra, hur har du gjort? med det där lite suddiga runt om.

    Ha det så gott //Nettan
    http://nettanspyssel.blogg.se/?tmp=10150047

    SvaraRadera
  3. NATUREN är väl det största konstverket av alla! /Ruben

    SvaraRadera
  4. Spännande svampar, jag fotade ju en hel del svamp för någon vecka sedan får gå in och kika på torsdagsfoto och temat.

    Hoppas att du får fler fina dagar i naturen med fler svamper det ska jag i alla fall försöka få i helgen.

    /Bildgatan - Avs. Margareta

    SvaraRadera
  5. Svampnamn är jag urdålig på! Det finns ju så många sorter. Härliga skogsbilder.

    SvaraRadera
  6. De var fina, dina svampar. Jag njuter av bilderna och äter inte dem. Då spelar det ingen roll om giftig eller ej ;)
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina svampar, på träd växer det mycket egendomligt.

    SvaraRadera
  8. Vilken kul svamp den första är. Aldrig sett något sådant. Bra jobbat

    SvaraRadera
  9. Trevligt med minisemester, det behöver vi alla då och då.
    Naturen är nog ett vackert rum för konst och bjuder på de mest fascinerade skapelser i både färg och form. Svampar är mycket vackra och jag fotar mycket hellre än äter dom, förutom kantarellen.
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  10. Vilka häftiga svampar som växer i björkstammen.

    Tack för kommentaren.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  11. Vad kul att se mittenbilden. Det ser ut som att svampen "sprängt" sig ut ur barken.
    Fina bilder.

    SvaraRadera
  12. Svampdags...nähä för jag hittar aldrig några även om dom växer under mina fötter....
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  13. Vackra bilder!
    Så mycket svamt vi hittat i år var det många, många år sedan vi gjorde.
    Pilarne - nästan mina hemtrakter. Visst är där fint!
    trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera