söndag 13 september 2009

Fototriss-Avlång

Triss 1
Idag började Korpens tipspromenad på Galgberget
Och det gäller att hitta de här avlånga banden
om man skall hitta rätt till frågorna


Triss 2
Avlångt konstverk på Pilane ,Tjörn
Konstnären heter Leo Pettersson
Det är tillverkat i brons och står så vackert
i den fina dammen


Triss 3
Sen ser man ju också egna konstverk i naturen
Den här avlånga trädgrenen fick mig att stanna till
Är det nån mer än jag som tycker den liknar en orm
med ett byte i gapet.
Ha en bra fortsatt fotovecka.Anita






7 kommentarer:

  1. Härlig tolkning från naturen. Klart jag ser ormen men fick stirra ett litet tag innan den syntes. Bra kamouflage=)

    SvaraRadera
  2. Gillar träormen i gräset,,kul tolkning.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin triss. Jag tyckte först att det såg ut som en fisk med nåt i munnen, men du har nog rätt, det är lite mer som en orm.
    Gillar konstverken i dammen. Ser lite ut som en saga.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Fina temabilder. Jag blir speceillt förtjust i konstverken i dammen.

    SvaraRadera
  5. Wow vilken läcker stock!!
    Ja jag skall till Halmstad ihöst. Tror det var den 15 okt.
    Hade varit kkul om du kom.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera
  6. Jag gillar din tolkning av grenen skarp!! Fin fantasi i temat avlång!

    Carin

    SvaraRadera
  7. Tänk vad mycket olika avlånga objekt det finns i vår natur både naturliga och de som placerats där av olika anledningar både bestående och de som finns där för ett visst tillfälle, av olika material. Du har både plast, stål och trä. Snyggt jobbat och visst ser det ut som en orm, men jag ser även renkadavret som jag hittade i skogen.

    /Bildgatan - Avs. Margareta

    SvaraRadera