onsdag 17 februari 2010

Award+mina sju dödssynder.

Jag fick en Award av Susie för ett tag sedan och jag tackar så mycket.
Men med det följde också att jag skulle skriva ner mina eventuella  sju dödssynder .
Högmod-fåfänga- violett
Jag tror ibland att jag klarar av mer än jag gör
Lite fåfäng är jag nog. Är noga med att kläder skall passa ihop.
Girighet-Gul
Girig är det nog ingen som kan beskylla mig för mer än när jag vill ha nya grejer till kameran
men som oftast inte går att uppfylla
Vällust-Begär-Blå
Kan jag känna när allting är bra med nära och kära
Just nu begär jag att våren skall komma så man kan
komma ut i sin trädgård
Avund-Grönt
Avundsam  är det minsta jag är av alla synder.

Frosseri-Orange
Jag gillar att laga goda middagar och sen frossa i dem. Ett gott glas vin säger jag inte
nej till heller. Har jag en påse godis som är öppnad så  finns det snart inte mycket kvar.

Vrede-Rött
Det är inte ofta jag blir riktigt arg.
Men mot orättvisor kan jag känna vrede vad det än är.
Orättvisor  som  andra råkar utför i världen och om lilla jag blir orättvist behandlad.

Lättja-Ljusblått
Jag skulle gärna bara vara lat ibland men har väldigt svårt att koppla av.
Jag känner mig förstås lat när jag sitter vid datorn.
Kvinnor i min generation skall ju göra andra nyttiga saker.

Tack till Susie Stjärnarve för Awarden. Anita

Ger den vidare till alla mina kära bloggvänner. Är det någon som vill bekänna sina dödssynder. Anita

4 kommentarer:

  1. Trevlig läsning om din "synder" som är rätt vanliga och känns igen säkert av många och även jag kan skriva under på många av dom. Fina bildillustrationer!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Gillar tolkningen med bilderna på blommorna.Kul också att få reda på dina synder - fast några riktiga "dödssynder" tycker jag inte att det var!

    SvaraRadera
  3. Vad kul. Jag har ju skrivit om det tidigare fast då var det sju sanningar om mig själv och jag hittade själv på temat. Det var förresten av en viss ormbunke jag fick utmaningen. =)

    Du hittar mina svar här - http://bildgatan.designa.nu/2009/10/16/vem-jag-ar-med-sju-punkter/

    SvaraRadera
  4. Nej det är inte många dödssynder du gör dig skyldig till farmor. Alldeles för snäll, omtänksam, pigg och flitig för det! :-) Stor kram/Lina

    SvaraRadera