tisdag 9 februari 2010

Tisdagstema-Husdjur

Då jag nu inte har några egna husdjur mer än dom som inte syns blir det foton
på mitt barnbarns hund och katt
Hunden vill ofta vänslas med katten men det är inte alltid hon ställer upp
Tilda (så heter hunden) försöker närma sig och frågar Wilma(katten) om vi skall leka

Men hon vänder bort huvudet
Men Tilda ger sig inte
En liten puss kan jag väl ändå få.

Jaså det blev inte mer än så
Då kan du ligga där och tjura
Det är inte lätt i djurvärlden heller.
Ha de gott Anita
Lyssna gärna på musiken i mitt förra inlägg 8 febr..Anita

16 kommentarer:

  1. Vilka söta foton på Tilda och Wilma

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på Tilda och Wilma!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Det är härliga foton du fått av "djuren"
    Det är bäst att bara låna dem..
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  4. Puss o Kram från Lilleman o Lillemor..Matte hälsar

    SvaraRadera
  5. När det gäller det förhållandet så ser man allt vem som bestämmer! Katter är lite lömska tycker Ester....dom fräser så högt, när man närmar sig! /Anette

    SvaraRadera
  6. Men så söta dom är! Vi hade en gammal katt som aldrig blev vän med vår vovve pga att den kom senare till huset, han visade precis var gränsen gick, men nu är han borta, lite synd, men vi var tvungen för vårt lilla barnbarn blev allergisk mot katter.
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Ja, här är det katten som är herren på täppan. Härliga foton alla tre.
    Musiken i andra inlägget var verkligen fin.

    Tack för din kommentar.
    Ha en go kväll!
    LottaM

    SvaraRadera
  8. Goa är dem,härliga bilde,Ozzie hälsar att katter dom fattar han inte sig riktigt på,,han undrar ofta varför grannens katt inte vill leka den fräser bara..
    ha en bra KVÄLL KRAM MONICA

    SvaraRadera
  9. Ja Wilma ser lite svårflörtad ut, men jag tycker det är härligt när katt och hund kan umgås med varandra.

    SvaraRadera
  10. Sötnosar! Vad fina de är tillsammans! Dina bilder gör mig glad! :O)

    SvaraRadera
  11. Här är rätt länk till mig.

    SvaraRadera
  12. Ja det är inte lätt i djurvärlden heller. Katterna är ju högst i rangordningen och det får hundarna finna sig i. Men det är nog inga problem det heller. :)
    Fina bilder på dom.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  13. Mysigt med djur, men jag avstår ändå. Har vuxit upp med både katter och hund i olika perioder men trots allt så vill jag ha mer frihet än ett djur kan ge.

    Dina bilder sa väldigt mycket.

    SvaraRadera
  14. Fina bilder som visar vem som bestämmer. Respekt, säger hunden. Och det gör den rätt i/Lis

    SvaraRadera