måndag 15 februari 2010

Fototriss- Känsla

Ett ställe som vi besöker ofta såväl sommar som vinter är Särdals Strand
Förr gick vi ofta ner här för att bada och köpa fisk tidigt om morgnarna
när jag som barn bodde härute på sommaren.
Jag kunde inte låta bli att tänka tillbaka och fick ett rosa skimmer i tankarna
Och ett rosa skimmer finns där varje vår då Triften blommar
Känslan att det trots allt kommer en vår och att triften blommar igen
fick jag i mina tankar när jag stod där och tittade på snön och isen som lagt sig.


Dagarna blir i allafall ljusare nu. Anita

9 kommentarer:

  1. Underbart... vet du att triften även kallas strandpiltar eller strandgossar....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Härligt,,strand-trift,,undras om det är sådana jag har i trädgården,,vilken skön bild,,jag längtar bort snön!
    Ha en go måndagskväll kram Monica

    SvaraRadera
  3. Ursnygg triss och åh vad den får mig att längta till vår och sommar!

    SvaraRadera
  4. Trift var ett nytt ord för mig. En härlig triss, gillar mittenbilden.
    Den som hänger på stolpen i min bild är inte jag, det är min dotter. Stolpen är inte strömförande, då hade hon inte fått hänga så där. ;)
    Ha en fin tisdag.

    SvaraRadera
  5. En kanon fin triss :) jag tänker på våren när jag tittar på den :) jätte bra fotat :)

    SvaraRadera
  6. Jag längtar också VÅREN!!
    Ninne

    SvaraRadera
  7. Ett sådant vackert ställe!

    SvaraRadera
  8. Det var en bra och personlig tolkning av temat. Och någon gång ska det väl bli vår igen. :-)

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder på ett vacker ställe. Visst önskar man att våren skulle ta över nu..

    SvaraRadera