torsdag 21 juni 2012

Besök vid Anddammen.

Blev det för några dagar sen och det blev en glad överraskning
Ett par hade fått ungar. Men endast två stycken.
Där är inte heller så många änder i år som förra året.
Saknar den vita anden men har fått tips om att den befinner sig ute vid stranden.
En ensam KNIPA hade flyttat dit men det var kanske tillfälligt.
Letar  säkert efter en hanne.



Det gäller att lära sig att hitta mat.

Men det känns tryggt att simma intill Mamma And när vi skall ut på djupare vatten.

Verkar inte va någon jämställdhet här inte
Hanarna ligger bara och gottar sig i solen
när honan tar hand om ungarna.
  
Det här gillar jag. En KNIPA  har hittat hit.
Verkar va helt ensam.


Det blev en lyckad promenad  som jag gillade.


Önskar jag er alla

10 kommentarer:

  1. Åhh... så söta ungar!
    Trevlig Midsommar! /Bea

    SvaraRadera
  2. Det är en rolig tid nu med alla ungar som tultar och plaskar runt. Jag gillar att se knipan nära ser den sällan.

    SvaraRadera
  3. WOW, du är ju rena rama naturfotografen!! Fina bilder!

    Trevlig midsommar!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Så supersöta små dunbollar!!! Och kul att få namnet på den vit-ögade fågeln... jag har också fotat en sån men visste inte alls vad den hade för titel =)

    SvaraRadera
  5. Jag måste hålla med dig. Det är inte så många ellingar i år som förra året. Då fotade jag en med tio stycken. I år har jag bara sett honor med få ungar. Duniga och oerhört söta och hjärtknipande är de. Glad midsommar

    SvaraRadera
  6. En riktigt glad och skön midsommar till dig. Är lite virrig men tackar dig än en gång för den underbara tavlan och det fina kortet, har nog inte gjort det. När jag kommer hem igen om någon vecka ska jag fota tavlan och framför allt kortet som var så fint - tavlan har du ju själv haft här på din blogg, men ingen annan har fått se det fina kortet.

    Att jag tycker om att fota djur (de få chanser jag brukar ha) gör ju att jag också gillar andras djur- och fågelbilder. Mycket fina.

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder på fåglarna!
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  8. Utedasss? Nej aldrig att jag skulle hänga den där. I och för sig så är det trevligt med fina tavlor överallt, men denna ska hänga på en speciell plats på mitt kontor, har en liten samling av fina tavlor som jag fått av olika anledningar och som betyder mycket för mig.

    Vi har ett utedass på ön men den används inte, vi har toalett inomhus och då väljer jag den hellre. =)

    SvaraRadera
  9. Hvilke kjempenydelige bilder! Det er bare så herlig å se de fuglene og barna deres.. Jeg blir rent glad! :)

    SvaraRadera