fredag 8 juni 2012

En blinkning och så är de borta.

Försökte mig på en liten älgsafari i veckan men tji fick jag.
däremot blev det en bild på en hjort och några  tranor.
 Det var nästan mörkt så det fick bli ett högt iso och dessutom ett långt avstånd
så bilderna blev inte så bra men det blev ju något.
En liten fjäril hittade jag innan på dagen. Men den satt inte still särskilt länge så det blev också ett ögonblicksfoto.



 Ha en bra fortsatt helg
HÄR hittar ni fler ögonblick hos Sinneskatten

Sen har jag lottat i min jubileumstävling
och säger GRATTIS! till Bildgatan som vann min Canvastavla 20x20 med blåklocksmotiv

En extra vinst blir det till Susie på Stjärnarve som lyckades pricka in 30.000
Och en liten extra uppmuntran .
Strandtrift 20x20
Hör av er till mig så jag kan skicka vinsten.
e.anita.n@telia.com

9 kommentarer:

  1. Det där känner jag igen. Att fota älg och rådjur i skymningen. Det är skitsvårt.
    Bäst är det om man får se dem på sena eftermiddagen.
    Det är inget fel på bilderna. Sen är det ju så att det är minnet när man ser dem som är det viktiga.
    Man blir helt lyrisk.
    Ha en riktig skön helg.Vilka snygga tavlor förresten.Kul för dem som har vunnit.
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  2. Sådana lyckliga förundrande ögonblick njuter man av länge! Jag tycker de är fina - det är inget fel på de bilderna!!

    SvaraRadera
  3. Som naturfotograf gäller det att fånga ögonblicket. Jag tycker du lyckats bra.

    SvaraRadera
  4. Först - vilka fantastiskt snygga canvastavlor!
    Sen är jag bara helt chockad, blev jag den 30.000:e besökaren!? Otroligt kul!!

    SvaraRadera
  5. Det var vakre øyeblikk du hadde fanget.
    Og så fine malerier.-
    Ha en deilig lørdag :-)
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/06/08/tema-fredag-oyeblikket/

    SvaraRadera
  6. en blinkning, så sant. I bland törs man inte blinka för då försvinner det.


    Har du sett mitt nya meme? Kanske nåt för dig.

    http://nfmemes.blogspot.se/search/label/NF%20Inspiring%20Photography

    SvaraRadera
  7. Jag är så glad och vad läcker tavlan är, ser verkligen fram mot den i mitt hem eller kanske här ute på ön. Fast jag har ju en plats för tavlor, på mitt kontor, som jag fått på olika sätt och där skulle den verkligen passa ... blir nog där.

    Jag blir så sugen att börja med mina tavlor igen när jag ser dina, har sålt några på en hantverksmarknad som jag varit delaktig i under många år, inte längre.

    Ska skicka dig ett riktigt tack när jag kommer hem och har en bättre uppkoppling.

    Det där med att fånga djur är inte lätt, man måste ha tur att träffa på dem sedan står de inte och poserar när man vill. Jag sprang nästan bokstavligt talat på två älgar i skogen men tror du jag fick ett foto? Nej =) De djur jag ska fånga ska tydligen vara döda, som sist den rivna renen men det är också lite "spännande"alldeles bakom stugan och där har alltså en björn, en varg eller ett lodjur varit. Måste skriva att jag är extra lyhörd när jag går där nu. Jag som alltid varit så stursk och sagt att jag vill möta en björn, men nu ... nja.

    Du är ju helt fenomenal att få fjärilarna på bild, imponerad? Ja.

    Ha en bra söndag, nu ska jag göra i ordning för grillning innan jag och mamma drar mot stan. Sambo stannar kvar eftersom han får närmre till jobbet i morgon.

    SvaraRadera