söndag 24 juni 2012

Fototriss- SMÅKRYP

Inför sommaruppehållet vill Helena att vi kryper runt bland buskarna för att fota Småkryp.
 Dessa hittade jag på olika nivåer.

På den vita pionen satt den här Flugan? fastklamrad
Ett litet blomblad var enda stödet.

På koriandern hade de här Kärlekskranka Harkrankarna sitt möte

Här fick det bli knähöjd  då det vid första titt tänkt att bli en bild på en blomfluga på en liten Tovsippa som fastnat i en svart spindels klor. Men den vita Tovsippan var kamoflage för en vit spindel som sin tur också gav sig på blomflugan. Lite tilltrasslad förklaring men grejen är att jag inte upptäckte  den vita spindeln förrän jag fick upp bilden i datorn. 

Önskar Helena och er andra på Fototriss en fin sommar.

17 kommentarer:

  1. Bra trissat! Måste erkänna att den sista bilden sänder rysningar längs med hela mig... spindlar ÄR läskiga. Så är det bara! Och vita, visar det sig, är ju inte bättre ;)

    SvaraRadera
  2. Himla snyggt fångat och så vackra färger i bilderna. Glad sommar!

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder!
    Spindlar är inte speciellt trevliga. En sån där vit spindel skrämde slaget på mig för nåt år sedan då jag fotade en vit nyponros...
    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  4. Huvvaligen vilken dramatik det är hos dig på tredje bilden....den enes död den andres bröd två gånger liksom :-))

    SvaraRadera
  5. Det är egentligen väldigt spännande med insekter...även om det är lite äckliga! Men spindlar är ju en bra insekt, tar ju flugor - som i sin tur inte är så kul. Men vad är det som äter dom hemskaste odjuren av alla, fästingar!? Inget vad jag vet!!

    SvaraRadera
  6. Inte illa att du har hittat lite småkryp.
    Jag tycker att det är minimalt med det just nu,
    men det är väl för att det regnar jämt och ständigt.
    Härliga makro.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  7. Tänk vilka drama som utspelar sig i den "lilla världen". Härlig triss med dramatiskt slut!

    SvaraRadera
  8. Här var det snygga kryp på bild! Vilket insektdrama du fångade på tredje fotot! Det var en lurig vit spindel.
    Ända mot ända kan inget hända, men det är ju fel ser jag på mittenbilden. -)
    Harkrankarnas kärleksmöte är roligt. Men det blir den vita spindeln jag väljer i din fina triss.
    (Kan nämna för dig att din länk på Fototrissidan inte riktigt fungerar.)

    SvaraRadera
  9. Find Bilder jag kan inte bestämma mig för vilken som är finast tvåan eller trean.... Trevlig sommar på dig!

    SvaraRadera
  10. Flott triss, det siste bildet fikk meg til å tenke: Come into my parlour, saide the spider to the fly.
    Dramatikken, kjærligheten og ensomheten i en flott triss .
    Mormor på muren

    SvaraRadera
  11. Jösses vilken dramatik i sista bilden! Värsta insektsmassakern ;) En finfin triss!

    SvaraRadera
  12. Ja du, det är så de är de små äckelspindlarna....opålitliga och osynliga....usch! Men fint tolkat! :O))

    Ha en dunderskön sommar!

    SvaraRadera
  13. Väldig fina bilder på din triss. Mittenbilden blir min favorit!
    Ha en skön fotosommar.
    Lotta

    SvaraRadera
  14. uh! aldrig sett en sån spindel, o, så läskigt. Fast fin förstås.


    AX

    SvaraRadera
  15. Häftigt att du fångade harkrankarnas kärleksmöte. Sista bilden är dramatisk värre. Äta eller ätas, det är frågan. Jättefin triss!

    SvaraRadera
  16. Supersnygga småkrypsbilder!

    SvaraRadera